3 νέες τάσεις στo social media marketing των επιχειρήσεων

3 νέες τάσεις στo social media marketing των επιχειρήσεων | Ena Blog
3 νέες τάσεις στo social media marketing των επιχειρήσεων | Ena Blog

Η πανδημία του Covid-19 έχει σημαντικές επιπτώσεις στον τομέα του marketing των επιχειρήσεων, αναθεωρώντας πολλές από τις υφιστάμενες πρακτικές. Κυρίαρχος παράγοντας είναι τα μέτρα της κοινωνικής απόστασης που έχουν ληφθεί, για την αντιμετώπισης της διασποράς της πανδημίας, τα οποία έχουν σαν αποτέλεσμα την αύξηση της χρήσης των ηλεκτρονικών μέσων τόσο από τους καταναλωτές για τις αγορές τους, όσο και από τους επαγγελματίες για την προβολή τους. Κομβικά σημεία αυτής της νέας πραγματικότητας είναι τα κοινωνικά δίκτυα, τα οποία αναδεικνύονται σε πολύτιμα εργαλεία για όλους, ανεξάρτητα του χώρου στον οποίο δραστηριοποιείται ο καθένας. 

Στο πλαίσιο αυτό, έχουμε συγκεντρώσει και σας αναλύουμε συνοπτικά τις 3 βασικότερες τάσεις του social media marketing, που έχουν αναδειχθεί ως κυρίαρχες για αυτήν την ιδιαίτερη χρονική περίοδο. Τάσεις που μπορούν να σας βοηθήσουν, τόσο στην βελτίωση της επιχειρηματικής εικόνας σας, όσο και στον σχεδιασμό ασφαλών κινήσεων προβολής και προώθησης των προϊόντων και των υπηρεσιών σας. 

Κοινωνική δικτύωση με χώρο για παιχνίδι και διασκέδαση

Μια τάση, που προκύπτει από τα αναγκαστικά μέτρα αποστασιοποίησης και απομόνωσης αυτήν την περίοδο, είναι και αυτή της διασκέδασης και της ψυχαγωγίας. Το λεγόμενο Social Gaming, επανήλθε δριμύτερο και από εκεί που αντιμετωπίζονταν, μέχρι πρόσφατα, από τους καταναλωτές ως «χάσιμο πολύτιμου χρόνου», σήμερα, είναι αντικείμενο επίμονης αναζήτησης και αυθόρμητης καθολικής συμμετοχής. Τι σημαίνει αυτό για το σχεδιασμό της στρατηγικής σας στα κοινωνικά δίκτυα; Απλά, το ότι από τα 10 πράγματα που θέλετε να πείτε στο κοινό σας, επιλέξτε αρκετά τα οποία θα τα μεταμορφώσετε σε μια πρόσκληση για μια χαρούμενη απόδραση από τα συνηθισμένα. Όπως ένα παιχνίδι γνώσεων για τα προϊόντα σας, τα χαρακτηριστικά τους ή και τον τόπο προέλευσης, τακτικές ψηφοφορίες για το πιο δημοφιλές προϊόν σας ανά κατηγορία, αιφνιδιαστικούς διαγωνισμούς φωτογραφίας σχετικοί με το αντικείμενό σας, ακόμα και μία μαζική πρόσκληση στους καταναλωτές σας να προσθέσουν την ιδανική λεζάντα ή και το slogan σε μια απεικόνιση ενός προϊόντος σας. Αξίζει να γνωρίζετε ότι τα κοινωνικά παιχνίδια αναδεικνύονται και από τις παγκόσμιες έρευνες ως κινήσεις πολύ αποτελεσματικές στην περίοδο του Covid-19. Μεταξύ των οφελών, όπως η δημιουργία ενδιαφέροντος και φιλικού επιχειρηματικού προφίλ, είναι και η εντυπωσιακή αύξηση στον αριθμό των ανθρώπων, που εμπλέκονται και αλληλεπιδρούν με τη σελίδα και το επαγγελματικό σας αντικείμενο. Μην ξεχνάτε επίσης ότι πάντα η ανταμοιβή με δώρο ή αποκλειστικές εκπτώσεις από την επιχείρησή σας, λειτουργεί ενισχυτικά στην προσπάθειά σας, συγκινεί το κοινό σας και απογειώνει κάθε τέτοια, social marketing, ενέργειά σας. 

Κοινωνική δικτύωση με σύνδεση στα προϊόντα και τα ράφια σας

H χρήση των κοινωνικών δικτύων για ηλεκτρονικές αγορές είναι μια διαδεδομένη τάση για τη νέα γενιά καταναλωτών. Το κοινό του social shopping όμως έχει μεγαλώσει εντυπωσιακά την περίοδο της πανδημίας, αφού οι συνθήκες έχουν επιτρέψει σε ανθρώπους ηλικίας 55 ετών και πάνω, να γίνουν ενεργοί και παθιασμένοι χρήστες. Τα μέλη, άνδρες και γυναίκες, αυτού του ηλικιακού group, πέραν του ότι έχουν αρχίσει και εξοικειώνονται με τη χρήση των ηλεκτρονικών μέσων για τις συναλλαγές τους, έχουν γίνει πιστοί πελάτες ηλεκτρονικών καταστημάτων supermarket και λιανεμπορίου – αγκαλιάζοντας και τη μέθοδο της «σύγκρισης τιμών» – και φυσικά, έχουν αναπτύξει ένα μεγάλο κύκλο γνωριμιών με άτομα της ηλικίας τους, μέσω των social καναλιών. Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα να υπάρχουν μεταξύ των ανθρώπων που συχνάζουν στη δική σας σελίδα, αναρίθμητοι δυνητικοί πελάτες από κάθε ηλικιακή κοινότητα. Άρα και άφθονος χώρος για την αποδοτική προβολή όλης της δέσμης των προϊόντων σας. Μπορείτε να μάθετε περισσότερα για το πώς θα αξιοποιήσετε τα προγράμματα και τις δυνατότητες που σας παρέχoυν σήμερα τα μεγαλύτερα κοινωνικά δίκτυα, όπως το Facebook και η λειτουργία του Shop, και τα Instagram και η ενότητα Shop, εκμεταλλευόμενοι την ευκαιρία που σας προσφέρει η τάση του Social Shopping, που ανθεί αυτήν την περίοδο. Παράλληλα, μπορείτε να διευκολύνετε τις αγορές τους, διασυνδέοντας φωτογραφίες, αφιερώματα, αναρτήσεις και κοινοποιήσεις σχετικές με προϊόντα, εκπτώσεις και υπηρεσίες σας, με τους αντίστοιχους συνδέσμους που οδηγούν με ένα κλικ στο ηλεκτρονικό σας κατάστημα, τη σελίδα των προϊόντων ή το μενού που έχετε ανεβάσει στον ιστότοπό σας. Μειώνοντας την απόσταση, αλλά και τον κόπο που πρέπει να καταβάλλουν για να φτάσουν στη δυνατότητα αγοράς πολλαπλασιάζετε τις πιθανότητες για την ολοκλήρωση της συναλλαγής και βάζετε τις στέρεες βάσεις για την αύξηση της κερδοφορίας σας. Σε περίπτωση πάλι, που δεν διαθέτετε ηλεκτρονικό κατάστημα, η τρέχουσα χρονική περίοδος είναι ίσως μια από τις πιο ιδανικές για να το κάνετε. Μια καλή αφετηρία είναι να ενημερωθείτε για βασικές προϋποθέσεις που απαιτεί η λειτουργία του eshop και να προχωρήσετε στον καταρτισμό της ευέλικτης στρατηγικής που σας ταιριάζει για να κάνετε τις ηλεκτρονικές σας προσφορές ακόμα πιο ελκυστικές.

Κοινωνική δικτύωση με έμφαση στον διάλογο και το συναίσθημα

Ο κοινωνικός διάλογος έρχεται να αποδείξει, ότι η πραγματική αξία ενός προϊόντος ή μιας επωνυμίας έχει μονάδα μέτρησης στη συνείδηση των καταναλωτών. Τα brands προστιθέμενης αξίας είναι αυτά, που αντιλαμβάνονται τις πραγματικές ανάγκες του κόσμου, συνομιλούν τακτικά μαζί τους, αφουγκράζονται τις επιθυμίες που κρύβονται πίσω από τη ζήτηση, την αποδοχή ή και την απόρριψη, και βάσει αυτών, τροποποιούνται, εξελίσσονται, μετασχηματίζονται. Επομένως, χρειάζεται να δώσετε πιο εντατικά το «παρών» στις κοινωνικές σας σελίδες, με τον χαρακτήρα περισσότερο του ανθρώπου και λιγότερο του εμπόρου και να επικοινωνήσετε απλά και κατανοητά με τον κοινωνικό σας κύκλο. Μιλήστε πιο ουσιαστικά για αυτά που προσφέρετε αποφεύγοντας βαρύγδουπους διαφημιστικούς ισχυρισμούς. Μη φοβηθείτε να κάνετε τους καταναλωτές συμμέτοχους στα επαγγελματικά σας σχέδια. Βασιστείτε στις απόψεις και τις απαντήσεις που θα λάβετε, και καταλήξτε σε χρήσιμα συμπεράσματα για τις επόμενες σας κινήσεις. Επιπλέον, σε μια περίοδο, που το συναίσθημα κυριαρχεί στην επικοινωνία των καταναλωτών, οφείλετε να ακολουθήσετε αυτήν την τάση. Όταν η νοσταλγία και η αναπόληση φωτεινών στιγμών του παρελθόντος κυριαρχεί, η εμπορική σας εικόνα δεν μπορεί να είναι ψυχρά εταιρική και απρόσωπη. Ενταχθείτε κι εσείς σε αυτό το κύμα συναισθημάτων, προσκαλώντας το κοινό σας να πει την άποψή του για την περίοδο που ζούμε, μεταδώστε αισιόδοξα μηνύματα για όλους, επενδύστε μια προωθητική σας ενέργεια με ένα αγαπημένο, ευχάριστο και αποδεκτό από όλους, τραγούδι, μοιραστείτε κι εσείς εικόνες και περιγραφές καταστάσεων από το πρόσφατο παρελθόν σας. Στόχος; Να κάνετε την κοινωνική σας σελίδα έναν φάρο θετικής ενέργειας, που θα είναι ελκυστικός όχι μόνο τιμολογιακά, αλλά και συναισθηματικά.